tisdag 29 januari 2008

Veterinären

Idag sa matte vi skulle åka till veterinären men jag är ju inte sjuk, " nej det är med Gustav" matte tror att han har ont i halsen. Nu får han inte pussa mig iallafal, ni vet väl att det är min fästeman men vi kan inga valpar få för han har inga kulor säger matte och det är ju tror det hade ju blivit en fyrvägskorsning.

När vi kom från veterinären tog vi alla fyra en promenad i Torrekulla det är fint att gå där men vad rådjur vi såg dom stog och åt gräs så vi lätt dom stå där det var bara Gustav som skällde en gång och då blängde rådjuren på oss så vi gick vidare.

Hemma så gjorde matte ordning middag till sig och husse men vi hann ta en liten tur med skrindan jag tycker det är roligt och dra den vi gick ner till brevlådan och hämtade posten så fick jag dra hem den. Matte sa att nr mitt nya täcke kommer så kan jag ju dra upp det.
Grannens barn kom och ropade att jag var fin men det vet jag ju redan jag brydde mig inte om dom.

Nu skall vi äta sedan skall jag och matte gå ut och öva kanske Daizie får följa med.

Inga kort idag för batteriet var slut så matte laddar det nu så det kanske blir kort imorgon eller på torsdag då skall vi ut och spåra.

Ha det gott alla kompisar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är angie som drar hem posten! :)

Anonym sa...

Stackars Gustav som har ont i halsen, men en kram kan du väl ge honom - från mig.
Klart du är snygg - det behöver inte grannbarnen tala om, det vet jag ju, du är ju min Faster. ;)

Anonym sa...

det kanske är lika bra det, men jag tror ändå att valparna blivit bedårande! ;) vad du är duktig som jobbar så angie!

Anonym sa...

Vad roligt att dra skrinda! Det skulle jag oxå vilja prova nångång:-) Ha det fint bruden! / Judith