torsdag 31 januari 2008

Tränat


Idag på morgonen när matte och husse år frukost så la Gustav sig jämter mig visst är vi söta ihop?

Vi skulle träffa Maria och hennes hundar Lura en schäfer, Azlan en canan hund och hennes nya valp Madicken en canan hund henne hade jag aldrig träffat.
Vi åkte till Mölndals Hundsällskap det var ingen där så vi tog en promenad innan Maria kom jag och Daizie gick lösa och Gustav höll matte i flexikoppel så han skall tro att han är lös.
Här är Marias lilla valp.
Hon var lite rädd för mig jag som är så snäll.

Hon verkar inte nykert undrar vad hon har slickat i sig?

Men visst är hon söt.

När vi kom till bilen hade dom kommit redan kommit så vi satte in hundarna i bilen så började matte och jag öva idag gick det riktigt bra så matte blev så glad och jag fick jättegod lammkorv.

När vi kom hem bakade matte bullar och bröd det luktar ju så gott så jag blev sugen på en bulle men jag fick ingen så jag tog en själv matte blev jättearg det är väl inget att bli arg för men hon glömmer det snart.

Nu blåser det och snöar men det är regnblandat så det lägger sig nog inte.

Det var allt för idag.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Den lilla valpen var jättesöt, men oj så vinlig på benen..
Det är som min lilla Knubbsäl, hon var vinglig länge innan hon fick nån styrsel på bakbenen.
Vad gott med bullar, men visst är dom 2-benta snåla med gott fikabröd, då får man nästan aldrig smaka...

Anonym sa...

Vilken mysig dag. Gullig valp & söt bil på det tjusiga paret, hoppas vi ses snart

Anonym sa...

Hej hopp. Varför olika bloggar ? Eller skall denna bli den riktiga? Nyfniken som 17!?!